Torsdag d. 16. juni fremlagde vi masterprojektet "Ikt-faciliteret didaktisk koncept for inklusion af børn med ADHD i skolen" ved eksamen på Master i Ikt og Læring på Aalborg Universitet. Både vejleder Ulla Konnerup (Aalborg Universitet) og censor Anne Gerdes (Syddansk Universitet) fandt vores arbejde velfunderet og værdifuldt, og opfordrede os til at arbejde videre med emnet, idet projektet havde stor relevans i forhold til den aktuelle inklusionsdebat i Danmark. Så nu er vi i tænkeboksen og skal igen prioritere: Skal vi skrive en bog, skal vi udgive papers, skal vi skrive artikler til fagblade, skal vi kontakte udviklere, skal vi søge projektmidler... Senere på dagen fremlagde vi projektet for medlemmer af MIL's aftagerpanel og fandt også her stor interesse for vores arbejde. I forbindelse med eksamen havde vi indrettet et læringsrum for en klasse og illustreret, hvordan vi kunne tilgodese forskellige behov hos en elev med ADHD og skabe mulighed for inklusion og deltagelse i det faglige og sociale fællesskab i læringsrummet.
|
Præsentation af koncept for inklusion af børn med ADHD |
|
Indretning med fokus på behov hos barn med ADHD |
|
Simpel struktur i den analoge udgave - styr på opgaver |
|
Energi er også vigtig - hjernemad til hjerne på overarbejde |
|
Vi anvender mange forskellige it-redskaber og udtryksformer |
|
Alt vores grej læsses ind - inklusiv kuglestol fra Protac |
|
Fremlæggelse for interesserede medstuderende |
|
Afprøvning af kuglestol, som omslutter og beroliger kroppen |
|
Læringsteser øverst er grundlaget for indretning og design |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar