Forskningsprojektet iDidakt 2013 - 2015. Inklusion af elever med ADHD gennem 12 grundlæggende principper for læring, it-redskaber og virtuelle kommunikationsformer samt relevante didaktiske metoder.
fredag den 21. december 2012
PETERS JUL
Det kan godt være, at det er dagen, hvor jorden går under, men for os er det pludselig blevet juleaften før tid.
Ministeriet for Børn og Undervisning og MIL-konsortiet (AAU, AU, RUC, CBS) har bevilget os et pænt antal millioner og to phd stipendiater i et treårigt forskningsprojekt, hvor tanker og idéer fra vores Masterprojekt "Ikt faciliteret didaktisk koncept for inklusion af elever med opmærksomheds- og udviklingsforstyrrelser i folkeskolen" skal skubbes ud over kanten og testes på skoler i tre kommuner: Favrskov, Horsens og Herning.
Udmøntning sker fra puljen til It-baserede læringsformer/pædagogik og redskaber rettet mod fagligt svage elever og elever med særlige behov.
Projektet var ikke muligt uden fantastisk støtte og opbakning fra Professor Elsebeth Korsgaard Sorensen, Senior teknisk leverandør René Brøndberg-Bras, MIL-konsortiet på Aalborg Universitet og Søndervangskolen i Hammel og ASV i Horsens.
Så idag er det en god dag for Peter... og Henrik og Hanne et al...
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar